Tarta z łososiem, porem i camembertem

czwartek, 6 kwietnia 2017

Tarty na słono to moje ulubione i (chyba) popisowe dania. Dziś przesmaczna tarta z wędzonym na ciepło łososiem, camembertem, porem i groszkiem. Wszystko w otoczeniu śmietany 30% - czyli idealnie! ;-)



Składniki:
{ciasto}
- 400 g mąki pszennej
- 200 g masła
- 1 jajko

{farsz}
- 100 g wędzonego na ciepło łososia
- 1 por
- 1 szklanka groszku
- 200 ml  śmietanki 30%
- camembert
- 2 jaja
- sól, pieprz, gałka muszkatołowa 


Sposób przygotowania:
Zimne masło i jajko połącz z mąką i szybko ugnieć. Ciasto wsadź do lodówki na około godzinę - to warunek by tarta się udała. Ja użyłam do wyrobienia tarty mojego wspaniałego robota Tefal CC (zainteresowany? odezwij się w komentarzu). 
Wyciągnij ciasto z lodówki, wyłóż nim blachę do tarty (lub wcześniej rozwałkuj - moja wersja jest dla leniwych :P). Piecz ciasto w temperaturze 190 stopni, opiekanie góra - dół przez około 15 minut z obciążeniem (możesz użyć ceramicznych kulek lub wysypać na ciasto fasolę). Po tym czasie wyłóż na wstępnie zapieczone ciasto por, kawałki łososia, groszek. W misce rozmąć jaja ze śmietanką, dodaj odrobinę pieprzu, soli i gałki. Wylej masę na tartę i poukładaj plasterki camemberta. Zapiekaj przez około 30 minut w temperaturze 180 stopni (góra - dół).


Doskonale smakuje zarówno na ciepło jak i na zimno!
Smacznego ;-)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz