Pudding CHIA

wtorek, 15 marca 2016

Wiosna tuż tuż więc może czas zamienić talię bąka na talię osy ;-)?
Dzisiaj w roli głównej nasiona CHIA. Ostatnio są coraz bardziej popularne. I słusznie bo mają wiele wspaniałych właściwości.
Nasiona CHIA czyli nasiona szałwii hiszpańskiej zaliczane są do tzw. superfood, czyli ultra zdrowej żywności. Te maleństwa są bardzo bogate w składniki odżywcze. Na 100 gram zawierają aż 38 gram błonnika! Oprócz tego są cennym źródłem kwasów Omega-3, wapnia, manganu, magnezu i fosforu.

Ok, ale dość wychwalania wartości odżywczych ;-) Zakochałam się w CHIA od pierwszego zasmakowania. Pudding CHIA to także ulubione śniadanie i deser mojej drugiej połówki.


Składniki (na dwie porcje)
- 5 łyżek stołowych nasion CHIA
- 1 i 1/4 szklanki mleka (ja użyłam krowiego ale możesz użyć też roślinnego)
- 1/2 łyżeczki miodu gryczanego
- kiwi
- banan
- winogrona

Sposób przygotowania:
Nasiona CHIA wsyp do miski, zlej zimnym mlekiem i dodaj miód. Wymieszaj i odstaw na 10 minut do lodówki. Po tym czasie jeszcze raz dobrze wymieszaj - nasiona zaczną pęcznieć i żelować. To najważniejszy punkt przygotowania puddingu i absolutnie nie wolno go pominąć! Odstaw do lodówki na kolejne dwie godziny (lub całą noc). Pudding podaj z ulubionymi owocami - w moim przypadku z kiwi, bananem i winogronami.

Mmmmmniam!

Smacznego!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz