Tarta z kremem mascarpone, jagodami i białą czekoladą

niedziela, 9 sierpnia 2015

Jeśli macie ochotę na ciasto znikające w kilka sekund z talerza to śpieszę Wam na ratunek z przepisem na tartę z mascarpone, jagodami i białą czekoladą.
Deser nieskomplikowany i daję sobie rękę uciąć, że nawet największy laik da sobie z nim radę ;-)


Składniki:
{ciasto}
- 200 g mąki pszennej
- 100 g zimnego masła
- 1 żółtko
- 1 łyża kwaśnej śmietany
- 1 łyżka cukru
- laska wanilii
- 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia

{krem}
- 250 g mascarpone
- 300 ml śmietany 30%
- łyżka cukru pudru
- 300 g jagód
- tabliczka białej czekolady

Sposób przygotowania:

Składniki na ciasto szybko zagnieć, zawiń folią i wstaw do lodówki na 30 minut.


W kąpieli wodnej rozpuść tabliczkę czekolady. Ja na garnek  z gotującą się wodą nakładam metalowe sito, do sita wkładam ceramiczną miseczkę, w której znajduje się połamana na kawałki czekolada. Nieustannie mieszając czekam aż czekolada się rozpuści.



Rozpuszczoną czekoladę wylej na folię aluminiową i rozsmaruj na cienką warstwę. Umieść folię na desce do krojenia i wstaw ją do lodówki bądź zamrażalnika (ja wstawiam do zamrażarki).

Wyciągnij ciasto z lodówki i wyłóż nim nieposmarowaną niczym blachę. Jeśli chcesz możesz ciasto rozwałkować, ja jednak stosuję metodę mojej babci i wykładam ciasto zamiast męczyć się wałkowaniem ;-)



Nakłuj je nożem i wstaw do rozgrzanego na 200 stopni piekarnika na około 15 minut (ciasto ma być zarumienione). Możesz obciążyć ciasto ceramicznymi kulkami albo grochem przed wstawieniem do piekarnika - ja nie miałam po ręką ani kulek ani grochu i upiekło się bez wyrastania i problemów.

Śmietanę przelej do wysokiego naczynia i ubij na sztywno. Dodaj mascarpone i cukier i szybko wymieszaj mikserem.


Na upieczone i wystudzone ciasto wyłóż cienka warstwę kremu. Na całej powierzchni umieść jagody. Zakryj je kolejną warstwą kremu. Na wierzch rozsyp pozostałe jagody.
Z zamrażarki wyciągnij zastygniętą czekoladę, oddziel ją od folii i połam. Rozsyp na wierz tarty i gotowe! ;-)



Koniecznie daj znać czy smakowało ;-)




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz